Amarcord
Luogo/Location
Zibello, Parma
Superficie/Surface
95
Data di completamento/completion date
2008
Photography
Giorgio Possenti
A Zibello, sul lungo Po parmense, la ristrutturazione di un piccolo appartamento nella casa di famiglia è un connubio tra lo spirito del luogo e poche, ma scelte, infiltrazioni contemporanee.
Il taglio dell’appartamento ha radicalmente modificato il precedente layout, definendo un open space cucina-living servito da un doppio corridoio che fiancheggia il bagno insolitamente collocato in posizione centrale con doppio ingresso.
Gli arredi e gli oggetti sono perlopiù tipici dei primi del Novecento, una sorta di déco di campagna. Il vintage si combina con arredi realizzati su disegno e materiali contemporanei.
Zibello is a little village in the countryside near Parma overlooking the Po River. The result of the renovation of a small apartment in the family house is a successful blend between the spirit of the place and a few carefully studied contemporary influences.
The interior layout radically modified the former plan, creating an open space between the kitchen and the living room, and a double corridor leading to the bedrooms and a bathroom with two doors.
Most of the furniture and decorative objects are typical of the early twentieth century.
Vintage pieces blend in very well with the furniture designed by the Studio as well as with contemporary materials.